Bosch Performance Line CX Race e истински състезател

Bosch racing engine
Bosch Performance Line CX Race

Прах, кал, каране на ръба, чести удари в камъни и дървета – това са условия, които не се нравят на повечето собственици на електрически велосипеди. Да, но този тип колела отдавна вече се развиват и стават все по-спортни, а споменатите условия са им все по-близки. Bosch станаха един от първите производители на двигатели, които видяха потенциала в състезателно ориентираните байкове и се захванаха за работа. Опитът и решителността им доведоха до създаването на най-спортният двигател, който компанията е пускала някога на пазара. По създаването на лимитираната серия Performance Line CX Race, заедно с инженерите на Bosch работиха и няколко професионални колоездачи. За спортното поведение в гората имат заслуги и хардуера и софтуера. Идеята за създаването му беше ясна – да е по-лек и в същото време по-мощен от Performance Line CX.

Bosch Performance Line CX Race

И така, резултатът е най-лекият двигател в цялата гама на Bosch. 2.75 кг, или 150 гр. по-ниско тегло в сравнение с предходния най-леко мотор. За съжаление, компанията запазват за себе си информацията от къде точно са спестени грамовете. Магнезиевата кутия на двигателя се запазва при Race версията. Само външно виждаме лека разлика, както и промяна в цвета на мотора, като е добавен и червен акцент, който показва, че това не е обикновен двигател.

Може да се каже, че от цялата работа, най-много е пипнато по софтуера. Резултат от това е изцяло новия режим на подпомагане – Race. Според Bosch, подпомагането е още по-директно. А процентите на помощ при този режим са точно 400. За сравнение, двигателят Performance Line CX подпомага максимум до 340%. Extended Boost също е част от рейсинг режима. Когато срещнем наистина трудно препятствие, благодарение на тази екстра сила, бихме могли да го преминем. Режимите, в това число и Race могат да се избират през приложението eBike Flow. Също така да се настроят силата на подпомагане, поведението на мотора, максималната скорост и максималния въртящ момент. И като стана въпрос за въртящ момент, от Bosch запазват своите 85 Nm. При много амбициозно спортно каране може да бъде настроен кадансът, при който получаваме тези нютони.

Bosch Racing engine
Двигателят Percormance Line CX Race е още по-полезен при стръмните изкачвания

За съжаление Race двигателят няма да се продава свободно. Той ще отиде при хора, които показват истински спортен характер и ще го използват пълноценно. Това означава, че с този мотор ще се сдобият основно състезателите в световните серии.

Поне към настоящия момент Bosch Performance Line CX Race приоритетно остава един от символите на компанията, който ще е насочен към професионалното колоездене. Клаус Флишер, мениджър на Bosch eBike Systems казва: „Като страстен електро-колоездач, познавам добре болката, усилията и щастието от всеки един маршрут. Затова съм горд, че ще предоставим на атлетите нашата технология, за да бъдат още по-успешни. Секторът на планинските електрически велосипеди се развива все повече и повече в професионална насока. И ние напълно подкрепяме това развитие.“. А за нас остава надеждата, че рейсинг двигателите ще се развият добре и сред останалите производители, а защо не в един момент да могат и колоездачите-любители да се докоснат до тях.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

Bosch Smart System
електрическо колело Tern
електрическо колело Diamant