Bergamont E-Vitess: потаен електрически велосипед

Bergamont E-Vitess

Какво обединява марките Trek, Scott, BMC и Simplon? Това, че имат поне по един модел, оборудван с представения миналата година двигател HPR50 на TQ. Моторът стана обект на голямо внимание на изложението Евробайк. Същото внимание получават и моделите, които го използват. Bergamont също можеха да привлекат вниманието към себе си. Очевидно обаче момчетата и момичетата от St. Pauli не се стремят към това. Те нито направиха голяма кампания по представянето на E-Vitess, нито виждаме моделът на сайта на TQ до другите колела, които използват техните мотори.

Тепърва ще разберем защо е тази потайност. Може би производителят е напълно завладян от кредото на модела, където играеща роля е дискретността. Най-напред и по важност е двигателят, който е скрит в рамката на този градски електрически велосипед. Заради размерите на мотора, ако погледнете колелото от страната на трансмисията, почти няма да разберете, че е с електрическо подпомагане. От другата страна вече имаме малка видимост към корпуса на двигателя и два големи болта, които го крепят към рамката. Но с бегъл поглед тези подробности може и да бъдат пропуснати.

Bergamont TQ
Двигател HPR50 от TQ

Батерията също е незабележима. С размера си 6 х 5 см, тя е мечта за всички дизайнери, които съвсем доскоро се налагаше да побират в рамките далеч по-големи батерии. Е, разбира се това оказва влияние на нейния капацитет. 360-те Wh са далече от 750 Wh при Bosch PowerTube например. Но пък с тегло от 1.8 кг е повече от два пъти по-лека от топ модела на Bosch. Теглото на HPR50 на TQ е толкова ниско, че накрая като теглим чертата, се получава много приятен велосипед с доста голям преход с едно зареждане.

Ако не бяха минималистичния контролер на кормилото и дисплеят с размер 2 инча на горната тръба, би било доста трудно Е-Vitess да бъде различен от немоторизиран трекинг, или градски велосипед. Дори с тези два компонента, сърцата на много хора, желаещи непретенциозно електрическо колело за ежедневна употреба, биха затупкали ускорено.

bergamont vitess
Окабеляването на кокпита и по рамката е изцяло вътрешно

Има един определен набор от компоненти и аксесоари, които са задължителна част от велосипед, който през повечето време се движи по пътя. Bergamont отново работят усилено в тази посока. Калниците, багажникът и степенката са впечатляващи. Алуминиевата рамка е направена за 28-цола гуми. А самите гуми, поставени на модела са Schwalbe Marathon Efficiency с ширина 55 мм. Това е най-бързата туринг гума на немската компания. В нея са комбинирани състезателен характер, устойчива каучукова смес и добра защита против пукане. Вилката на модела е карбонова, без ход. Седалковото колче също е без излишно утежняване и амортизация.

       Фар с автоматична "бягаща" дневна светлина                 Със стоп светлините отзад сме още по-защитени в трафика

В зависимост от това, кой вариант на E-Vitess ще изберем, ще получим дерайльорни предавки, или вградени в главината, верига, или ремък. Версиите Elite и Sport са с дерайльорна трансмисия с 10, или 11 скорости от коравата серия на Shimano – LinkGlide. Expert версията е с 5-степенна предавателна главина на Shimano. И тук се случва нещо необичайно. За първи път в историята Expert версията е по-скъпа от Elite.

При Е-Vitess двигателният шум почти липсва. Всъщност, с доста концентрация можем да чуем някакъв лек звук от него. В какафонията на градския трафик обаче, просто можем да забравим да чуем TQ мотора. Бихме привлекли вниманието по-скоро с това, че се движим доста пъргаво из трафика. 50 Nm не звучат много, особено за средно поставен мотор. Но с тегло на байка под 20 кг, поведението е доста спортно. Разбира се, можем да използваме и приложението, за да променим динамиката според предпочитанията си.

Допълвайки мотото на модела, Bergamont са „облекли“ E-Vitess в подходящи цветове. Matt Khaki, или Shiny Grey-Brown не са много младежки багри. Но пък защо трябва цветът да определя към кого е таргетиран даден велосипед?

bergamont tq
Цветната част на долната тръба придава малко повече колорит на рамката

Ето за финал и обичайните технически данни на Bergmont E-Vitess:

· Варианти: Bergamont E-Vitess Elite Gent, Bergamont E-Vitess Expert Gent, Bergamont E-Vitess Expert Lady, Bergamont E-Vitess Sport Gent, Bergamont E-Vitess Sport Lady

· Рамка: алуминиева

· Вилка: BGM карбонова, твърда

· Двигател: TQ-HPR50

· Батерия: TQ HPR 360Wh

· Дисплей: TQ Display

· Трансмисии: Shimano Deore XT Linkglide, Shimano Nexus SG-C7000-5, Shimano Deore Linkglide

· Спирачки: Tektro HD-EU 817

· Цветове: Matt Rainbow Black, Matt Khaki Green, Shiny Cassis Red, Shiny Stellar Blue, Shiny Taupe Brown

· Тегло: 19.5 кг

· Максимална товароносимост: 130 кг

· Цени: от 9199 лв


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

елекрическо колело Trek
ел байк Specialized
батерия Bosch