Scott с нови спортни електрически колела през 2023

Scott 2023

Традиционно, изложението Евробайк дава началния сигнал за повечето производители на велосипеди, които са готови да представят своите иновации за следващия сезон. Тази година обаче то се случи месец и половина по-рано от обичайното. Освен това, вело индустрията по света продължава да страда от сериозни забавяния на доставките. В резултат на това много производители излязоха от ритъм. Scott също. Ето, едва преди около месец производителят показва част от своите нови модели за сезон 2023.

Борбата за най-лек електрически планински велосипед е ожесточена. Но именно тя е причината да можем да получаваме все по-леки и по-добри модели всяка година. Е, и все по-скъпи. От една страна Fazua пуснаха двигателя Ride 60. Друг производител – TQ показаха своя HPR50, които пренаписаха законите за лекота и интеграция. От друга страна, не са много компаниите, които успяват да съчетаят тези нови и леки мотори с добро ноу-хау и да открият баланса. Сега в тази битка навлизат и Scott, представяйки Lumen eRide. Напълно ново име сред електрическите модели на компанията. Но този проект не стартира просто ей така. Scott Spark e моделът – баща, който постигна огромна популярност по света, благодарение на безбройните спортни успехи на олимпийския шампион и многократен носител на световната купа Нино Шуртер от Швейцария. Lumen eRide пренася тази идея и в света на велосипедите с електрическо подпомагане. Като погледнем детайлите виждаме:

· Спортен крос-кънтри планински велосипед

· Окачване със средно-дълъг ход – 130 мм

· Двойно окачване, вместо досегашните твърдаци

· Сингъл пивот задно окачване

· Максимално олекотена карбонова рамка.

Scott Lumen

Да е лек и мощен. Това е идеята на Lumen eRide. Разработен е да бъде бърз и издръжлив. Затова Scott избират най-доброто при създаването му. Един от най-важните компоненти при него е представения на Евробайк 2022 двигател TQ HPR50. Теглото на мотора е едва 1.8 кг, а максималният въртящ момент – 50 Nm. Впечатляващи данни. Но вие добре го знаете от предходните ни статии и дори видео ревю за Trek Fuel EXe.

Поради това, че е създаден за леки колела, моторът е доста икономичен, сравнено с Bosch Performance Line CX. Поради тази причина му е нужна по-малка и съответно по-лека батерия. Според TQ, 360 Wh батерия е достатъчна да качим 2000 м денивелация, или да караме около 4 часа с помощта на двигателя при режим Eco. Scott добавят към своя топ модел Lumen eRide 900 SL и допълнителната батерия на TQ, разполагаща с още 160 Wh.

Рамката на Scott eRide е направена от карбон и в нея добре са прибрани мотор, батерия и....заден амортисьор. Още нещо познато от последния Spark. И тук шокът е прибран в седалковата тръба. С отварянето на малко капаче се достига до вентилът за настройка. Не е чак толкова удобно за достигане място. Плюс това, точно там се събира най-много мръсотия от предната гума. Но подобни интеграции се постигат винаги с цената на малко компромиси.

Това обаче категорично не пречи на работата на шока. Той просто си е добре защитен вътре. Има и още едно практично предимство. На рамката остава достатъчно място за поставяне на две бутилки за вода. Или пък за една бутилка и една допълнителна батерия.

От Scott са създали три различни конфигурации на Lumen eRide. И трите са 29-ки. Ако добавим и дамския модел Contessa Lumen eRide 900, вариантите стават четири. Всички те могат да се намерят в четири размера на рамката – от S до XL. Топ моделът е и най-лек. Scott Lumen eRide 900 SL тежи само 15.5 кг. Но това тегло не е случайно. Виждаме електронната версия на трансмисията XX1 Eagle от Sram, спирачки Shimano XTR, карбонови капли и 2 в 1- кормило и лапа Syncros Fraser iC SL, също от карбон. Всичко това има значение. А цената му е 29 999 лв.

Scott Lumen eRide
Окабеляването се прибира елегантно в кокпита Syncros Fraser iC SL

Заради не толкова атрактивните си компоненти, Scott Lumen eRide 900 е по-евтин – само 19199 лв. Най-евтината версия е Scott Lumen eRide 910 за 13999 лв.

Има обаче нещо дразнещо в политиката на Scott. Това е фактът, че компанията предлага прекалено малко модели, насочени към жените. Тук също е така. Scott Contessa Lumen eRide 900 технически и ценово е на нивото на Scott Lumen eRide 910. Макар, че числото 900 може да ни препрати към средния от трите мъжки варианта, то фактите ни препращат другаде. Не разбираме защо на жените не е даден шанс да карат с Kashima окачване, или пък трансмисия с електронно превключване.

 

Ето как седят нещата в гравел сегмента.

 

Scott Addict RC eRide

В интерес на истината, още през април от Scott леко повдигнаха завесата. Паралелно с презентацията на новия двигател от Mahle, производителя показа и първи снимки на ревизираната версия на своя състезателен електрически велосипед. Двигателят Mahle X20 вече е на пазара и е инсталиран в Scott Addict RC eRide. Toй зае мястото на по-големия си брат X35+. Новият мотор е по-лек, но пък има малко по-малък въртящ момент. От друга страна, топ варианта ан Addict RC eRide тежи едва 10.7 кг. Това, разбира се, няма как да бъде постигнато единствено благодарение на електрическата система. Сериозен принос за ниското тегло имат рамката, вилката и каплите, които са изцяло от карбон.

                           Scott Addict RC eRide 10                                                             Scott Addict RC eRide 20

Mahle са осигурили две перманентно вградени батерии с различен капацитет, които да захранват мотора X20. По-малката е с около 250 Wh и именно върху нея се спират от Scott. При топ разновидността Addict RC eRide Ultimate има възможност за добавяне на допълнителна батерия, направена с формата на бутилката за вода. Но този факт губи своята стойност, след като погледнем етикета на модела. Най-скъпата версия ще бъде на цена от 22 000 лв. За съжаление, при по-евтините варианти опцията за допълнителна батерия липсва.

Scott bikes
Scott Addict RC eRide Ultimate с допълнителна батерия e185

Ето малко подробности за Scott Addict RC eRide 2023

· Варианти: Addict RC eRide Ultimate, Addict RC eRide 10, Addict RC eRide 20

· Двигател: Mahle X20

· Батерия: Mahle iX50, допълнителна батерия

· Дисплей и контролер: Mahle One, Pulsar One

· Трансмисия: Shimano Dura-Ace Di2, Shimano Ulegra Di2, Shimano 105 Di2

· Спирачки: Shimano BR-R9270, Shimano BR-R 8170, Shimano BR-R7170

· Максимална товароносимост: 120 кг

 

Contessa Addict RC eRide

Подобно на мъжките модели, с Contessa Addict RD eRide 15, Scott предлагат версия на шосейното колело и за дамите. Като оборудване, този модел кореспондира с Addict RC eRide 20. Частите са доста по-компромисни спрямо Ultimate версията по отношение на предавки, спирачки и капли. Но конструктивно си е същото пъргаво колело, с което можете да се забавлявате от сърце по пътищата. Теглото му е с 1.1 кг по-високо от топ версията на Scott, но пък струва само 8000 лв. Това доста намалява разочарованието, че моделът не разполага с топ компоненти.

Scott Contessa
Scott Contessa Addict RC eRide 15

ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

елекрическо колело Yamaha
електрическо колело Haibike
Bosch KioX