Първо електромобил, а сега и електрически велосипед – Porsche се усремяват към бъдещето

електрическо колело Porsche

Може би винаги сте искали да карате Porsche, но не са ви достигали финансите? Е, то вече ще бъде още по-близо до вас. Има обаче едно условие – ще трябва да се задоволите само с две гуми. Днес ще ви представим първото Porsche в света, което може да се купи ново за четири-цифрена сума в евро. А на всичкото отгоре е и електрическо.

Само преди няколко дни немската компания представи два модела електрически велосипеди – Porsche eBike Cross, струващо 15980 лв и Porsche eBike Sport на цена 19980 лв. Производителят на спортни автомобили наскоро представи Taycan Cross Turismo. Това е офроуд версия на електрическия Taycan. Явно в очите на Porsche, ползвателите на този офроудър са активни личности, които обичат разходките в природата, катеренето, уиндсърф и други подобни спортове. Или поне такива бяха мотивите на презентацията на електрическата кола. Очевидно електрическите велосипеди се вписват идеално в тази картинка, затова и от Porsche са решили да произведат свои собствени модели. Щутгартската компания се обединява с Rotwild за тази си идея. Де факто това означава, че дизайнът идва от офисите на Porsche, а техническите разработки и внедряването им остава в ръцете на Rotwild. Резултатът е две електрически колела с двойно окачване. За градската среда е eBike Sport, а за по-грубите терени – eBike Cross.

                            Porsche eBike Cross                                                                                Porsche eBike Sport

Всъщност двата велосипеда имат много общи черти. Това важи в пълна сила за карбоновата рамка, задния триъгълник, задния амортисьор от Fox и вилката, която е обърнатият модел Boltron на Magura. Ето, че ако искате да карате малко по-диво, вече имате една доста добра и здрава основа, която донякъде успява да компенсира тромавостта и теглото на велосипедите. Признаваме, че тази „мускулеста“ рамка е малко пресилена като за градски модел.

Все пак разликите между двата модела са видими. Porsche eBike Cross е „обут“ с класически гуми за черни пътища – CrossKing на Continental. Трансмисията е Shimano XT 1x12. Оборудван е и с практично, хидравлично, седалково колче от Crankbrothers. Заедно с дисковите спирачки MT Trail от Magura, резултатът е една много прилична сглобка, с която да се забавлявате по горските пътеки.

При eBike Sport Porsche са заложили на елегантността и комфорта. Например, маркучите на спирачките са интегрирани в кормилото, което прави кокпита да изглежда чудесно подреден. Прецизното превключване на скоростите се дължи на електрическата система Di2 на Shimano. Тук касетата е с 11 предавки, но тя е повече от достатъчна за каране в града и между населените места. В седалковото колче има вградена голяма задна светлина. Фарът отпред също е впечатляващ. И двата са от компанията Supernova, което значи, че можем да разчитаме на тях, за да се приберем невредими в тъмната част на денонощието. За гладкото придвижване по асфалта голяма заслуга имат и гумите Continental Speed King. Това, което ни липсва на този велосипед, за да го наречем пълноценен ежедневен градски байк са калници и багажник. Или поне не виждаме на публикуваните от Porsche снимки. Все пак е възможно да се поставят допълнително въпросните компоненти, но те ще бъдат универсални и по-скоро ще седят като кръпка на цялата работа.

Двигателите при Cross и Sport моделите са едни и същи. Porsche и Rotwild са заложили на последното поколение система от Shimano. Положителните отзиви за този двигател започнаха още през 2020 г., затова той е напълно разбираем избор. За съжаление, от Porsche не са предоставили никаква информация, каква батерия ще бъде поставена на моделите. Най-вероятно тя ще бъде също на Shimano с капацитет 630 Wh. Моторът е един от най-леките в класа си, а рамката е изработена изцяло от карбонови нишки. Въпреки това, теглото на целия велосипед е 21 кг и при двата модела. Доста хора биха очаквали нещо повече от Porsche. Не можем да наречем моделите изключителни. Не са много компонентите, които да предизвикат „уау“ ефект.

В нашите очи Cross и Sport моделите си приличат доста. Като започнем с цветовата гама. Porsche Taycan Cross Turismo, освен в стандартните цветове, ще са налични и в светло зелен металик. Но електрическите велосипеди се предлагат само в черно и бяло. Скучно решение. Може би само Porsche могат да кажат как точно рамката се асоциира с Taycan. Формата на долната тръба според някои от коментарите под снимките на Porsche e определена като „неприятна“. Но пък кой знае, може би от немската компания ще спечелят нови фенове с тези два велосипеда. Ако са ви харесали и на вас, може да проверите най-близкия дилър на марката. Електрическите велосипеди ще бъдат налични от пролетта на тази година, като още няма точна дата за старт на продажбата им. Рамките ще са с три размера – S, M и L и са предвидени за максимално натоварване от 120 кг. Porsche ще предлагат и багажник за превозване на велосипеди. Той се монтира на теглича и издържа до 50 кг натоварване. Предвиден е да носи два велосипеда, но с допълнителна приставка, може да се монтира и трето колело. Не е задължително велосипедите да са Porsche. А и багажниците могат да се поставят на други марки автомобили.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело Cannondale
електрическо колело Forestal
електрически колела Trek