Електрическите велосипеди Giant през 2022 - копнеж за приключения

Giant Bikes 2022

В днешната статия ще погледнем към две от бижутата на Giant, които ще преживеят сериозни промени спрямо техните предшественици. Това са Giant Reign+ и Giant Revolt+ Pro.

Reign E+ моделът вече може да се похвали със сериозен брой отличия. Класната електрическа мекица често предизвиква погледи с нотка на завист у останалите, когато притежателят ѝ я кара по ендуро пътеките. Въпреки победите в няколко престижни теста на велосипеди, компанията предприема фундаментални промени, спрямо моделите от тази година. Новият Reign E+ ще бъде с различен размер капли – предна 29 цола и задна 27.5 – една добре познат комбинация от други марки като KTM, Ghost, Conway и други. Това значително ще промени управлението на модела.

Giant 2022
Giant Reign E+

Новата версия на топ модификацията Giant Reign E+ 0 ще получи и съвсем ново разработения мотор SyncDrive Pro 2. С максималния въртящ момент от 85 Nm, той се конкурира достойно с подобните мотори на Bosch и другите производители. В същото време инженерите са съумели да свалят и няколко грама от двигателя. Заради по-компактните си размери, клирънса на Reign E+ e увеличен с 37 мм. Това ще направи преминаването на препятствия доста по-лесно. За мощният мотор е осигурена и голяма батерия. Giant EnergyPack, която се вгражда в двете топ версии, разполага със 750 Wh. Това означава, че приключенията в гората ще бъдат още по-дълги. Версиите на модела са поизчистени и през 2022 г., вместо пет, ще бъдат четири. Двата по-евтини варианта ще бъдат с достатъчно голяма батерия с капацитет 625 Wh. Друга добре дошла иновация при Reign E+ 0 и Reign E+ 1 за догодина е окачването. Вилката ще бъде Fox 38 Float Factory, или Fox 38 Float Performance Elite. И двете се представят страхотно, а ходът им е 170 мм.

Giant e-bikes
2022 Giant Reign E+ 0

Изглежда темата за е-гравъл байковете е все още на дневен ред при Giant. Моделът Revolt E+ Pro ще бъде с нов двигател. Той получава своята трета версия, която според нас не е била толкова успешна досега. Това е защото при версия 2022 удоволствието от карането е още по-голямо. Ето какво казват от Giant: „Опростихме командването и работата на велосипеда и поработихме по компоненти като двигателя и спирачките.“ Сравнен с предшественика си, най-очевидната разлика е смяната на двигателя. От SyncDrive Pro, зад който стои Yamaha, Giant преминават към SyncDrive EP8. Oт името му разбираме, че това е EP8 версията на двигателя на Shimano. След представянето му през миналата година, моторът получи редица позитивни ревюта. Тих, мощен и с добре разпределено подпомагане, позициониран така, че да загрява по-малко и с нисък Q-фактор, благодарение на който карането на велосипеда е по-натурално. Изборът на този двигател вече изглежда логичен. От друга страна SyncDrive Pro беше критикуван за прекалената си „нервност“ при каране – подава прекалено голяма сила към велосипеда, при съвсем лек натиск върху педалите. А това е нещо, което не се харесва от всички.

Giant 2022
2022 Giant Revolt E+ Pro

Ъпгрейдът на спирачките остава някак си незабелязан след толкова значителната подмяна на двигателя. Диаметърът на спирачните дискове е увеличен с 20 мм до 180 мм. Тази промяна дава само положителни резултати и няма никакви недостатъци. Велосипеда спира още по-лесно с минимални усилия. А в същото време спирачната система загрява по-малко при по-дългите спускания. Сравнително големият дисплей е премахнат от кормилото. Имаше оплакване от колоездачи, според които на кормилото не оставало свободно място със стария дисплей на него. От тук нататък, контролът ще се осъществява от панел, поставен на горната тръба на рамката. Панелът е наречен RideControl Go. Той представлява две тесни цветни ивици и бутон за включване и изключване. Лявата линия, чрез различни цветове показва кой режим на подпомагане е избран. Разделена на пет секции, дясната линия показва капацитетът на батерията.

RideControl Go е базиран на smart gateway технологията, която Giant представиха по-рано през тази година. За тези, на които не им допада този по-изчистен дизайн има и някои алтернативи. Smart gateway компонентите са съвместими един с друг. Който пожелае, може да постави на своя Revolt E+ Pro контролера RideControl Ergo и дисплея RideDash Evo. Останалото по велосипеда е както преди – кормило и седалково колче от карбон, електронни предавки Di2 oт Shimano, батерия с капацитет 500 Wh и дори възможност за монтаж на степенка, багажник и калници. През 2022 Giant са добавили и комплект за безкамерни гуми.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело KTM
Bosch Nyon
дисплей за електрически колела