Riese & Müller 2025 – дали една премиера ни подготвя за следваща?

На Eurobike 2024 Pinion представи своята автоматична скоростна кутия, вградена в двигател на електрически велосипед - MGU – Motor Gearbox Unit. За феновете на Riese & Müller тази новина е още по-интересна, защото производителят реши да използва именно тази система при част от новите си модели. Това ще промени много сезон 2025. MGU ще се вгражда във флагман моделите на немската матка Delite5 и Homage5.
С техните отличаващи се багажници и двойно окачване Delite и Homage винаги са привличали една по-различна маса от фенове на електрическите велосипеди. В досегашните версии – Delite4 и Homage4, Riese & Müller разчитат на смарт системата на Bosch и са екипирани с двигател Performance Line CX. На този етап те няма да бъдат спрени от производство.
От януари 2025 г, Delite5 и Homage5 ще се присъединят към това семейство. Новите версии са изградени така, че да запазят характера на предхождащите ги. В тях са комбинирани отлично поведение при колоездене с много приятно работеща система с двойно окачване. Позицията на седене е комфортна, а големите багажници позволяват превозване на сериозни товари, които използваме в ежедневието си, или пък да отидем на по-голяма разходка. От Riese & Müller казват, че са поработили сериозно и по геометрията на рамката. Идеята е била да придадат на велосипеда по-директно управление и да подобрят кинематиката, за да се запази и спортният дух на сериите Delite и Homage, и дори да се подобри. Ходът на вилката е 120 мм, а на задния амортисьор – 45 мм, което като параметри се запазва от предходните модели.
Има и още един важен детайл по новата рамката, но той не се забелязва по време на колоездене. Производителят така е устроил мястото за двигателя в алуминиевата рамка, че да могат да се интегрират мотори от различни производители. Обикновено за да се случи това се изискват отделни монтажи за всеки двигател. Или дори отделни рамки, тъй като и батериите и тръбите на рамката могат да бъдат различни. По този начин Riese & Müller показват гъвкавост и готовност към новите идеи на производителите на двигатели. Убедени сме, че това решение не е дошло просто ей така, без конкретна причина. Очакваме с интерес да видим Delite5 и Homage5 какво още електрически системи биха могли да приютят. Така че, ако не ви допада двигателя MGU, то вашата стратегия трябва да бъде изчакването.
От друга страна, защо да не изберете пък точно този двигател на Pinion? Единственото, за което трябва да мислите е, че след 10 000 км трябва да се направи бърза смяна на маслото в него. С 12-те си предавки, той покрива диапазон от 600%. Ако решите да използвате опцията за автоматично превключване на скоростите, просто трябва да изберете подходящия за вас каданс. След това системата сама ще избере най-подходящата предавка, според каданс, терен, натоварване. Батерията е интегрирана в долната тръба и е с капацитет от 800 Wh. Информация за карането можете да получите в достатъчно количество и на малкия цветен 1.3-инчов дисплей.
Останалата част от оборудването също отговаря на стила на двата нови модела. Те трябва да покрият нуждите на хора от различен тип – от ежедневни градски колоездачи, до такива, които искат да отидат на по-далечни вело екскурзии. И двата модела са оборудвани с висококачествени спирачки на TRP с четири бутала. Осветителната система е от Supernova и позволява превключване на къси и дълги светлини. В допълнение към стандартно поставеното заключващо устройство, всеки може да си поръча и RX Chip на Riese & Müller, чрез който може да се локализира велосипеда след открадване. А ако все пак той бъде отнет незаконно, производителят предлага застраховка срещу кражба. Това дори включва замяна, ако си платите годишен абонамент.
Riese & Müller предлагат Delite5 и Homage5 в три размера на рамката: 47, 51 56 см. И при двата модела може да се избира между Pedelec и S-Pedelec, тоест подпомагане до 25 км/ч, или до 45 км/ч. Цените започват от 16 800 лв.