Pivot Shuttle 2021 остава верен на своята природа

Pivot Shuttle
Pivot Shuttle 2021

Стане ли въпрос за електрически велосипеди, то спокойно можем да кажем, че последните години има голям бум на продажбите на планински модели. Състезанието между производителите в сегмента е ожесточено. Утвърдени марки се срещат очи в очи с малки, нишови компании, които искат да вземат парче от апетитния пай. Една от тези малки компании е Pivot Cycles от Аризона. Тяхната електрическа гордост Pivot Shuttle получи своята фейслифт версия за 2021 г.

Pivot Shuttle
Pivot Shuttle - модел 2021

Pivot все още е млад бранд. Открит е през 2007 г. от МТВ пионера Крис Кокалис. Велосипедите им влизат в премиум сегмента на еднуро и all mountain дисциплините. Ще ги видите да катерят баирите изумително лесно, въпреки дългия ход на окачването им. Първата версия на Pivot Shuttle беше представена от Кокалис и компания през 2018 г. и досега беше единствена. Тя беше насочена към много тясна потребителска група – бивши амбициозни планински и ендуро колоездачи в над 50-годишна възраст. Основните неща, на което Pivot залагаха през 2018 бяха: възможността за технично каране и цена над 20 000 лв.

Нещата не са се променили и при второто поколение на Shuttle. Цената на удоволствието започва от 21 980 лв и бързо може да се покачи с няколко кликвания в конфигуратора на уебсайта. Сумата е оправдана още щом видим подробностите за велосипеда. Рамката е изработена изцяло от карбон. Окачването е от топ сериите на Fox. Двигателят е най-новия EP8 на Shimano, с максимален въртящ момент от 85 Nm. В допълнение към това, виждаме и батерия с огромния капацитет от 726 Wh. Да не пропуснем и изключителните капли на DT Swiss.

И тук, както при повечето премиум марки, оборудването е само част от целия блясък. Много силен акцент е опитът на екипа, който разработва велосипедите. С огромните си познания към всеки един детайл Крис Кокалис и Pivot държат байка на истински високо ниво.

Shuttle на първо място е ендуро, и на второ място планинско колело. Геометрията му е кристално ясна. Градусът на челната тръба е 64.3. Това означава повече от сигурно поведение при екстремни спускания. Ъгълът на седалковата тръба не е особено агресивен, но е достатъчен, за да се движим нагоре, без проблем благодарение на помощта на мотора. Чейнстейът е с дължина 44 см. Въпреки това обаче, разстоянието между осите е 123.5 см при размер М, което премахва всякакви съмнения за повратливостта на велосипеда. Дори и с 29-цолови гуми. Ниският Q-фактор на моторът и курбелите, които са 165 мм дълги, вършат останалата работа, за да получи водачът усещане почти като за обикновен велосипед. Със своите 22 кг Shuttle попада в златната среда на класацията по килограми сред моделите от този ценови диапазон. Максималната му товароносимост е 130 кг.

Pivot Shuttle

Като стане въпрос за геометрия, няма как да пропуснем и рамката. Тук Pivot са се доверили на окачване, базирано на така наречения dw-линк. Всъщност „dw” в в случая са инициалите на Дейв Уийгъл, откривателят на няколко конструкции за задно окачване. Системата реагира много чувствително на опъването на веригата, което означава добро сцепление при изкачванията. Усещането на работата на този тип окачване е много приятно и при спусканията.

Ендуро дисциплината е по-груба, но за по-гладкото усещане при колоезденето се грижат и други компоненти. Амортисьорът отзад е Fox DPX2, осигуряващ 140 мм ход. Вилката, отново Fox e с корави стеншъни с дебелина 38 мм и ход 160 мм, така че нищо не трябва да ви тревожи докато летите надолу.

Батерията, със своите 726 Wh е достатъчно голяма, за да ви накара да се чувствате сигурни по пътеките. Тя е вградена в долната тръба на рамката. Това само по себе си звучи чудесно. Да, обаче има едно малко „но“. Заради своя размер, батерията е поставена сравнително високо в рамката. По-ниската позиция би била благоприятна за по-добрия контрол на велосипеда. При предходната версия батерията беше по-ниско. Затова и новият Shuttle e малко по-неуверен при управлението, сравнен със стария. Но да се върнем на батерията. Обслужването ѝ вече става по-лесно. Става въпрос за свалянето ѝ от рамката. Преди се налагаше да се отвиват десет болта на капака, докато сега те са останали само две. Въпреки това, отделението за батерията е добре защитено. За да се свали батерията, първо трябва да бъде махнат капака на цяло.

Pivot Shuttle идва с четири размера на рамката – SM, MD, LG и XL, подходящи за колоездачи с ръст между 160 и 200 см. Цветът не подлежи на избор. Той е зелен с оранжеви акценти. Ако сте решили това да бъде вашият велосипед, ще се наложи да се разделите с около 22 000 лв.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело
електрически велосипеди Whyte Bikes
електрически колела Excelsior