Momentum Voya E+ вече е в Америка, а скоро и в Европа

Momentum Voya
Momentum Voya 2022

Giant отдавна се славят с добрите си електрически планински и трекинг велосипеди. Далеч по-малко непознати за публиката са достойнствата им при електрическите велосипеди за градска употреба. Това е така, защото компанията имат друг свой бранд – Momentum, който може да се види само на определени места по света. Затова и ние нямахме информация какво се случва с Momentum до скоро. Но нещата вероятно скоро ще се променят, защото фирмата съвсем преди дни представи две нови електрически колела, произведени за европейския пазар.

С моделите Voya E+1 и Voya E+3 Momentum разширяват моделната си гама. За първи път производителя пуска модел, чийто двигател вече не е централно поставен, а се намира в задната главина. Momentum Voya E+1 се насочва към шосейния сегмент със своето типично за този тип велосипеди кормило. Групсетът е специфичен за гравел моделите Shimato GRX с единадесет скорости. Momentum Voya E+3 e малко по-опростена версия с нейните 9 скорости и право кормило. В един момент на тези модели им казваха „фитнес велосипед“. Но не можем да твърдим дали все още се използва този термин и днес. Като цяло и двата модела имат спортна визия. Но като видим Voya на Momentum ще се запитаме, това наистина ли е градски велосипед?

Momentum Voya E+ 1

Momentum Voya E+ 3

В основното оборудване на моделите не виждаме нито калници, нито багажник, нито светлини, нито степенка – нищо. Но спокойно – по рамката има предвидени места за всичко изброено. Дори могат да се поставят две бутилки за вода на рамката. Просто екстрите трябва да се поръчат допълнително при купуването. Това решение има поне едно предимство – по вашия велосипед няма да има нищо, от което нямате нужда. А недостатъците са очевидни – ще трябва да платите допълнителна сума върху базовата цена на велосипеда. Дали ще откриете повече недостатъци, или предимства в това решение на Momentum, зависи изцяло от вас и вашите потребности.

Momentum Voya

Вграденият в задната главина двигател също е дебют за компанията. Това значи, че към семейството ще бъде добавен нов мотор SyncDrive. Тук Momentum залагат на Panasonic. След Yamaha и Shimano, те ще са следващият играч, заставащ зад SyncDrive. Двигателят е 250 W и спира да подпомага при достигане на скорост от 25 км/ч. Напълно очаквани параметри, предвид, че трябва да се движи по европейските пътища и да отговаря на европейските изисквания. Типично за SyncDrive двигателите е да предлагат много. Той получава данни от четири сензора, които следят за скорост, въртящ момент, каданс и обороти. На базата на тези данни, моторът има четири режима на подпомагане – Eco, Active, Power и автоматичен режим. При последния режим, двигателят сам превключва между първите три, в зависимост от моментното натоварване. E, ако трябва да сме точни, има и пети режим. При него моторът не оказва никакво подпомагане, но връзката му с приложението RideControl си остава активна. На този режим карането се записва в приложението, дори ако решите да карате велосипеда изцяло с ваша мускулна сила. С теглото си от 1.7 кг е далеч от лекия мотор на Mahle, който тежи 1.35 кг, но си остава доста под 2.4-те кг на друг компактен двигател FSA HM 1.0.

Momentum Voya E+

Заедно с новия двигател идва и напълно нова батерия. За пръв път Momentum интегрират EnergyPak Micro. Според първоначалните данни, батерията ще е вградена в рамката и няма да се маха, с изключение на моментите, в които трябва да се обслужва. Очакваният капацитет на EnergyPak Micro батерията ще бъде 250 Wh. Според Momentum това ще е достатъчно за преход между 45 и 72 км. Но при тестовете на моделите така и не бе постигнат по-голям преход от 50 км. Благодарение на зарядното устройство, което е 4А, батерията се зарежда до 80% за три часа. След още 30 минути тя ще бъде заредена и до 100%.

Като насочим погледите си към управлението на велосипеда, виждаме наш добър познайник. Във Voya E+1и Voya E+ 3 тoва е контролера RideControll Go, който е вграждан и в някои модели велосипеди на Giant и Liv. Голям централен бутон включва електрическата система на колелото. Светват две колони от малки LED лампички, които да подават актуална информация на велосипедиста. Лявата колона с различни цветове показва избрания режим на подпомагане. Отдясно се вижда оставащият заряд на батерията, като всяка лампичка се равнява на 20% заряд. Ако предпочитате да не гледате надолу към рамката за тази информация, винаги можете да комбинирате RideControl Go с компютъра RideControl Ergo3, или RideControl Dash. При използването на някой от тези компютри, вече режимите на подпомагане могат да се сменят от кормилото. А за по-прецизно отчитане на каранията ние препоръчваме употребата на приложението RideControl App.

Momentum ще се предлага с алуминиева рамка в три размера. А като цветове Voya E+ 1 ще е в две цветови разновидности – тъмно зелен металик и светло син мат. Voya E+ 3 също ще има версия в зелен металик, както и тъмно жълто. Максималната допустима маса на велосипед и колоездач е 140 кг. Цената ще започва от 2400 щатски долара.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело Bergamont
електрическо колело Haibike
електрическо колело Diamant