Cannondale Mavaro Neo – символ на нов стандарт електрически велосипеди

Cannondale
Cannondale Mavaro Neo

Понякога съвсем забравяме за бързото развитие на електрическите велосипеди през последните десет години. За щастие именити компании често ни го припомнят, пускайки нови и интересни модели, произведени с ентусиазъм и мисъл. Cannondale са решили да ни преподадат урок по история с новия Mavaro Neo. Моделът обаче е напълно актуален. Той отговаря на всички тенденции описани от нас в една от предходните ни статии.

Поглеждайки към окомплектовката на модела, без да се замислим му даваме своето „да“. На пръв поглед се вижда мощен електрически двигател, с който максималният преход от над 100 км не е проблем. Виждаме автоматична трансмисия, която сама избира най-добрата предавка, съобразена с профила на маршрута и усилието, което прилагаме. Виждаме светлини, които автоматично се настройват, според условията навън. Амортисьори, които правят возията по-мека. И не на последно място, радарна система, която компенсира липсата на очи на тила ни. Преди години, тези компоненти биха били характерни за велосипеди, предназначени за малка, елитна група от хора. Днес, ние ги виждаме върху обикновен градски електрически модел. А вече знаем, че градските електрички са един от огромните сегменти на производителите на велосипеди през последните години.

Въпреки, че е с доста изчистена визия, Mavaro Neo разказва част от пътя на своето преобразяване. Първоначално батерията му е поставена отзад, на багажника. Това решение не е добро, нито от транспортна гледна точка, нито за разпределението на теглото на велосипеда. След това тя се премести на седалковата тръба. Това подобри баланса. Но пък така тя не беше защитена нито от природата, нито от механични влияния. Сега батерията е напълно интегрирана в долната тръба на рамката. Багажникът освен, че е „освободен“ , той е и доста добре подсилен, за да може да понесе товар до 25 кг. Окачването на колелото също е променено. Обикновените амортисьорни вилки са оставени в миналото. На Mavaro Neo 2021 Cannondale залагат напълно на свои разработки. И така виждаме HeadShok системата, която може би някои от вас помнят от 90-те години на миналия век, когато тя бе поставяна на някои планински велосипеди. След това изчезна през годините.

Сигурността при Cannondale Mavaro Neo 2021 вече е на съвсем друго ниво. В топ версията на модела е интегрирана съвсем нова радарна система, която ни информира за трафика зад нас. Ако превозно средство ни доближи отзад, независимо дали е кола, мотоциклет, велосипед, или скутер, на вертикалния дисплей пред очите ни светва LED лампа. На дисплея можем да получим предупреждение за до осем превозни средства зад нас. За тези, които ни доближат прекалено бързо лампичката светва в червено. Това ни предупреждава да бъдем още по-внимателни. Тази система е разработена от Garmin и се нарича Varia. Очаква се да ни помага за по-безопасното преминаване през градския трафик. Радарът има обхват до 140 метра зад нас.

В челната тръба на Mavaro Neo има поставена „бягаща“ дневна светлина. Тя се простира почти по цялата дължина на челото и е доста добре забележима от насрещния трафик. Когато навън се стъмни, предната и задна светлини се включва сами.

За да е пълен комфортът в града, в повечето от вариантите на модела използват мотора Bosch Performance Line CX с 85 Nm максимален въртящ момент. Той освен, че е много мощен, е и доста тих. По-евтините версии използват Active Line Plus мотора, който не трябва да бъде подценяван. В комбинация с батерията с капацитет 625 Wh, максималният преход с едно зареждане става много голям. Окачването е подходящо за асфалт и павирани пътеки. Не може да бъде от полза, за офроуд изпълнения.

Освен всичко останало, велосипедът е характерен с много изпипана и красива алуминиева рамка. Благодарение на формата ѝ, качването и слизането е много лесно упражнение. Невъзможно е да се оплетете в жило, или друг кабел. Всички те са прекарани вътрешно. На челната тръба има и опция за поставяне на бутилка, или друг дребен аксесоар. На багажника може да бъде поставен съвместима кутия за вещи, или пък детска седалка. Cannondale показват, че освен красиви, могат да бъдат и практични. И като казахме красиви, ще добавим, че американците предлагат велосипедите в пет цветови варианта - от сиво, през оранжево, до тъмно синьо, почти черно. За съжаление обаче, цветовете са обвързани с варианта на модела и със специфична окомплектовка. Вариантите са достатъчни на брой - 6, за да удовлетворят всеки вкус.

В ценово отношение, Mavaro Neo 5 е най-евтиният вариант, на цена 7998 лв, а Mavaro Neo 1- най-скъпата версия струва 12598 лв. Топ моделът е оборудван с висок клас компоненти. Автоматични предавки в задната главина от Enviolo, ремък, радарна система, амортисьорно седалково колче и компоненти на Bosch. Виждаме мотор Performance Line CX, батерия 625 Wh и дисплей KioX. В сравнение с нея, най-бюджетната версия е видимо по-орязана откъм екстри. Вместо безстепенната предавателна скоростна система и ремък, виждаме дерайльор с десет предавки. Липсва радарната система и седалковото колче с амортизация. Багажникът също е опростен. Сред електрическите компоненти, които също са на Bosch виждаме двигател Active Line Plus, батерия с 500 Wh и дисплей Purion.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело
електрически колела BH Bikes