Yamaha с нова серия двигатели за електрически велосипеди и, за първи път, с напълно интегрирана батерия

Yamaha PW TE
Yamaha PW-TE

Производителят на двигатели и компоненти за електрически велосипеди Yamaha представи пред медиите своите нови продукти от гамата за предстоящата 2019-та година. Най-забележителни от тях са новият мотор, наречен PW TE, както и първата за японците, напълно вградена в рамката батерия.

 

С електрическия двигател PW TE, Yamaha вече предлагат опцията, която досега имаха само моторите на Bosch и Shimano. А именно – асистиране на двигателя, докато бутате велосипеда. Друго интересно и любопитно при този мотор, който се води трето поколение, е автоматичния режим на спомагане (Automatic Support Mode). Той е логична нова стъпка, след автоматичните предавки при някои нови велосипеди. При избора на автоматичния режим, в зависимост от специфичните условия, системата сама избира с какво усилие да ви помага. Това се случва, благодарение на сензорите за ъгъл спрямо хоризонтала, както и тези за усилието което се предава към педалите. Цялата система от сензори прави новите мотори още по-интелигентни. Според изявлението от Yamaha, те са успели да създадат продукт, който ще успее да предложи ниво на спомагане, подходящо за всякакъв тип водачи, така че да се чувстват комфортно при всякакъв релеф на терена. И по този начин да се концентрират единствено върху терена, вместо да избират подходящия режим, спрямо него. С максималният въртящ момент от 60 Nm, PW TE серията трябва да бъде от полза на не чак толкова добре подготвените колоездачи. Консумацията на енергия е възможно най-занижена. 

Заедно с новият си мотор, Yamaha представиха и два нови дисплея. По-опростеният (вляво на снимката) от тях е наречен с краткото и лесно име „Display A”, като тук „А“ идва от „accessible”, или „достъпен“. Като функции и контрол той съответства на Bosch Purion. На екрана се показва само информацията от първа необходимост.

 

Мултифункционалния TFT-LCD дисплей (вдясно на снимката) се казва „Display C”, където „С“ идва от „connectivity”, или „свързаност“. Той разполага с 2.8 инча дисплей и още повече функции от по-малкия си събрат. Благодарение на Bluetooth връзката с телефон, той може да се използва и като навигация, и като фитнес помощник. Възможен е и трансфер на данни между дисплея и смартфон.

 

Yamaha PW TE, Intube Battery, Dispay A, Display C

И като говорим за иновации, само часове преди завършилото в сряда изложение Euro Bike 2018, Yamaha представиха своите напълно интегрирани батерии. Очаквано, първата марка велосипеди, които ще използват иновацията са Haibike. Немския производител бе първия, който напълно внедри в рамките си и батериите PowerTube на Bosch. Батериите на Yamaha ще тежат 3.8 кг. а капацитетът им ще бъде 500 и 600 Wh. Промените, който Haibike правят, за тяхното внедряване са минорни и не се налагат големи промени в дизайна. Визуално, не може да се разбере дали батерията в рамката е Bosch или Yamaha. Единственото, което ще издаде тази подробност, е мотора. Корпусът на тънката и лека батерия е изработен от удароустойчива пластмаса. Премахването ѝ става за секунди и не са нужни допълнителни инструменти. Може да се зарежда, както на колелото, така и отделена от него. Всички модели на Haibike, които ще бъдат с интегрирани батерии и Bosch, и Yamaha, ще са с патентованата Modular Rail System (MRS). Тя позволява поставянето на различни аксесоари и допълнителна батерия.

 

Haibike with Yamaha Intube Battery

От Haibike анонсираха, че ще приложат вградената батерия на Yamaha в много модели от своята гама – от такива с твърда рамка, през тези с двойно окачване, и до трекинг електрически колелета. Друга интересна информация е, че жилата и маркучите на почти всички твърдаци с този тип батерия, ще бъдат прекарани по нов начин. 


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело
електричеко колело Giant
електрически колела