iLynx Race Carbon от BH Bikes: почти обикновен електрически велосипед

BH Bikes
iLynx Carbon Race от BH Bikes

Батерия под 500 Wh? Мотор с по-малък от 80 Nm максимален въртящ момент? Как така? Това в някаква сбъркана електрическа мекица! Провал! Някой от вас може да си помисли нещо подобно за iLynx Race Carbon на производителя BH Bikes. Но бъдете внимателни, не бързайте да съдите и да пренебрегвате модела, защото може да пропуснете едно от най-вълнуващите колела за сезон 2021.

BH Bikes
iLynx Carbon Race от BH Bikes в действие

Нищо чудно, ако при среща с този модел пропуснете, че той е електрически. Това е защото тук буквата „е“ пред „колело“ е почти невидима. Ако моторът беше няколко сантиметра по-малък, щеше спокойно да се скрие зад предната плоча и така да се сбъдне дългогодишната мечта на много дизайнери и производители на електрически велосипеди. Все пак рамката около зоната на двигателя е уголемена достатъчно, за да прави впечатление…..на втори поглед. Всичко останало в iLynx Race Carbon изглежда почти нормално. Точно това е и целта на BH Bikes с този модел.

За да постигнат това BH поставят на диета iLynx Race Carbon. Toва важи и за двигателя BH 2ESMAG. Той не е много мощен със своя максимален въртящ момент от 65 Nm, но пък това му позволява да бъде компактен. Магнезиевият корпус го прави и лек. 

Друг пример е батерията, която забележете, „е поставена внимателно в рамката“. Наистина, това я лишава от много възможности. Тя не може да се извади от рамката без специализирана помощ. А също така, за да се побере вътре, тръбите са изтънени максимално. Не очаквайте да отидете до края на света с този велосипед, защото батерията е като мотора – малка и лека.

   Двигателят BH 2ESMAG тежи 2.2 кг                  Оборудван е с редица сензори                   Вградената батерия може да се махне                                                                                                                                                                                           само в сервиз

Разбира се, англичаните са измислили термин и за този тип велосипеди – Mimimal Assist Bike, т.е. велосипед с минимално електрическо подпомагане. Преди няколко години Specialized дадоха началото на тази тенденция със своето Levo , а сега други производители започнаха да я следват. Производители на мотори като Fazua и FreeFlow Technologies също работят в тази посока. И така са на път да произведат електрически велосипед, който не просто изглежда спортно, но и да има поведението на спортен байк. Целта не е да се произведе технологичен звяр, който да ви заведе до крайната точка почти изцяло на свой гръб. Търси се осъзнат минимализъм, който да ви побутне докато карате, а не да ви закара. И ето, резултатът е електрически велосипед с двойно окачване, който тежи под 17 кг и е с поведението на конвенционална мекица. Спокойно можете да го карате и без подпомагането на мотора. 

Интересен факт при iLynx Race Carbon e, че може да удовлетвори желанието и на тези, които не си падат по „био“ колоезденето, а обичат да се наслаждават на всеки един ват/час. За тях от BH предлагат допълнителни 180 Wh, към оригиналните 540 Wh в рамката. Според BH Bikes този заряд е достатъчен за изкачването на 2000 м надморска височина, или преход до 175 км. Дори най-евтината версия на iLynx Race Carbon, с допълнителна батерия тежи под 20 кг.

Цитирайки тези килограми, никой не е изненадан, че рамката е произведена изцяло от карбон. E, то и името на модела издава тази подробност. Геометрията е взета от не електрческия Lynx Race. Може да се избира между версии със 100, или 120 мм ход на окачването. Втората версия, в комбинация с амортисьорно колче на седалката е доста смислена. С нея можем спокойно да си позволим по-сериозни спускания. 

Друг специалитет на рамката е разделената пивотна система. BH притежават патента на тази система и я поставят на всички свои модели с двойно окачване от много време насам. А сега вече я виждаме и при електричките. Системата реагира много добре при спиране и педалиране. В резултат на това колоезденето е по-ефективно и комфортно.

Кабелите са прекарани вътрешно, през тръбите на рамката. Каплите са 29 цола на DT Swiss, a трансмисията е 1х12. Максимално допустимата обща маса е 165 кг. Изборът на окомплектовка е сведен до общо четири варианта:

  • iLynx Race Carbon 8.6 Pro на цена  18 000 лв
  • iLynx Race Carbon 8.4 Pro LT на цена  16 000 лв
  • iLynx Race Carbon 8.2 LT на цена  14 000 лв 
  • iLynx Race Carbon 8.0 LT на цена  12 000 лв

     Ще са ви нужни дълги пръсти за да          Дисплеят се настройва чрез Bluetooth         Седалката е като велосипеда - лека и

     стигнете до командата за колчето                                     и Wi-Fi                                                                         здрава        

BH Bikes предлагат малък ъпгрейд, поставен в стержена на вилките. Той носи инициалите FIT (Fast Intervention Toll) и представлява мини инструмент за бързи интервенции по велосипеда. В него са комбинирани няколко вида инструменти, които могат да бъдат от изключителна важност в напечена ситуация: шестогран 2.5, 3, 4 и 5 мм; торкс 25 мм; уред за верига; адаптер за CO2; бързи звена за верига; опционално пространство за патрон с СО2. За съжаление FIT не е част от стандартната окомплектовка. 

По отношение на външния вид имаме предоставени четири готови цветови комбинации: черна рамка с лого в синьо; тъмно синя рамка с лого в оранжево; черна рамка с червено лого и оранжева рамка с черно лого. Ако това не е достатъчно богат избор, като за толкова скъп велосипед, от BH Bikes са се погрижили да осигурят възможност сами да си изберем уникална комбинация от цветове. Но бъдете внимателни. Възможните комбинации са над 30 000! Ако знаете предварително каква визия ще ви  хареса, бихте могли лесно да се ориентирате на сайта на BH, или да се консултирате със служител. Има и някои необичайни предложения. И най-якото от всичко е, че това цялото нещо няма да ви коства допълнително заплащане. Има обаче малка уловка. Времето за доставка на велосипеда с цвят по ваш избор ще се удължи с около две седмици. Ако сте ОК с това, спокойно можете да си поиграете с цветовете, защото първите модели ще са налични още през следващия месец


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело
електрически колела Excelsior