Няма невъзможни неща за новия електрически SUV велосипед на Giant – Stormguard E+

Giant 2023
Giant Stormguard E+

Един от основните принципи на Giant e „ако си нямаш работа, намери си“. Сложната задача, която компанията предприе е да постави ремък на велосипед с двойно окачване. На пръв поглед, много хора биха стояли далеч от подобен проект. Но защо, ще се запитате? Защото от инженерна гледна точка това е малко нонсенс, понеже ремъкът би пречил на работата на окачването. При велосипедите, които сме свикнали да виждаме най-често, дерайльорът поема напрежението, което окачването придава към веригата. Да, но при байковете с ремък дерайльор няма.

И все пак Giant са разрешили този ребус при модела Stormguard E+. Производителят казва, че е работил по него четири години. Най-много от работата на инженерите е отишла по задницата. От самото начало е било ясно, че ще се използва Maestro системата за задния триъгълник. Поради тази причина, за първи път ще видим stable link при SUV велосипед. Това всъщност е повдигнат заден чейнстей, свързан със сингъл пивот. Giant го комбинират и с малко колелце, което ще обира напрежението точно зад средното движение. То е свързано с рамката посредством пружина и по този начин реагира при сгъването и разгъването на шока.

        Новият заден триъгълник, наречен Stable Link                Закаченото на пружина колелце опъва ремъка достатъчно

За да се разграничи от люлеенето на окачването, масивният багажник е хванат здраво за рамката точно под седалковата скоба. Решението е много добро, защото дори натоварен до допустимите максимални 15 кг, багажникът не влияе на работата на окачването.

Stormguard
Багажникът се монтира на седалковата тръба

Поне на теория и на външен вид тази конструкция изглежда комфортна, спортна и ефективна. Според Giant, моделът е насочен към истинските фенове на трекинг колоезденето, които търсят удобството, а в същото време техният велосипед да се държи като планински. Геометрията на Stormguard E+ държи водачът изправен и в удобна позиция. Вилката и шокът се вписват перфектно в проекта, а ходът им е 100 мм.

Giant Bikes
Амортисьорна вилка с ход 100 мм

Рамката освен удобна е и доста съвременна. Окабеляването е вътрешно. Горната тръба е доста снижена, което улеснява качването и слизането. Телескопичното колче на седалката също помага в това отношение. От Giant залагат на 27.5” за размер на гумите при всички размери – S, M, L и XL. Те са с ширина 2.6 инча, а грайферът – рошав. Това придава допълнителен офроуд характер на електрическия велосипед.

Ако велосипед като Stromguard E+ е създаден за дълги преходи, най-логично е да му бъде поставен мощен двигател. Затова Giant поставят един от топ моторите си в него. SyncDrive Pro2 получи свой ъпдейт за сезон 2023. Като изключим това, двигателят може би е познат за някои от читателите ни. Максималният му въртящ момент е 85 Nm, а подпомагането му достига до 400%.

мотор giant
Двигател Giant SyncDrive Pro2

Това, което е съвсем ново е батерията EnergyPak 800, която е вградена в долната тръба. От името ѝ разбираме, че нейният капацитет е 800 Wh, като има възможност за поставяне на допълнителни 250 Wh на мястото на бутилката за вода. Топ версията на Stormguard E+ стандартно се продава с голямата батерия, плюс допълнителата. Според Giant, при оптимални условия с тези батерии би трябвало да изминем около 200 км.

Giant Stormguard
Кормилото с контролер, дисплей и команда за автоматичните скорости на него

Ако сравним Stormguard E+ 1 и Stormguard E+ 2 ще видим още една съществена разлика. Освен разликата от 3000 лв в цените между двата, по-евтиният е с предавки Shimano Nexus Inter-5E, докато топ версията е с безстепенната автоматична трансмисия Enviolo. Както казахме, и двата са с ремък. Цената им ще започва от 12 999 лв.

Giant SUV
Автоматичната главинна трансмисия на Enviolo

ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

елекрическо колело Yamaha
електрическо колело Scott
Bosch KioX