„Карай насам!“ Bosch KioX 300 вече е с навигация

kiox 300 navi

В началото на ноември Bosch направиха голям ъпдейт на приложението eBike Flow. От него най-много „намазва“ дисплея KioX 300. Дисплеят, който е част от Smart системата на Bosch вече ще може да се използва и като навигация. През последните години компанията направи много, за да развие двигателите и дисплеите. В въщото време в различни форуми потребителите спекулират постоянно по какъв ли начин ще се развие smart системата. Ами ето, вече нещата се случват.

С Bosch KioX 300 вече е възможно планирането, добавянето и карането по маршрути. Дори по два начина. Но за това по-късно. Да обърнем внимание първо на визията. Сравнено с пионерите от Garmin, Wahoo и други, на дисплея виждаме линия, която символизира пътеката пред нас. Формата ѝ показва профила на пътя, който следва. Фонът около нея обаче си остава черен. Това означава, че не виждате реална карта и не можете да видите алтернативните пътеки и какво крие природата около вас. Една от възможните причини за това решение може би е размерът на KioX 300, който е само два инча. Просто не остава място за допълнително инфо с полезен размер. Но от друга страна, една от най-разпространените навигации Wahoo Element Bolt е с размер 2.2 инча, а там можем да разчитаме на пълна карта.

KioX 300

При Bosch KioX 300 под маршрута ни виждаме стрелка, която сочи посоката ни на движение. Ако кривнем от пътя, екранът се завърта така, че стрелката винаги сочи напред. Над линията за маршрута имаме друга стрелка, която показва кой път да поемем на следващия разклон и колко метра остават до него. На отделен екран можем да видим колко разстояние остава до финалната ни точка. Базирайки се на средната ни скорост, компютъра изчислява и колко време приблизително имаме до края на маршрута, който следваме.

Bosch Smart System KioX 300

При планирането на маршрут имаме две опции. Първата е използването на приложението eBike Flow. Там маршрутите могат да се класифицират като: дневни – за ежедневни преходи; разпускащи – за леки карания; и eMTB – за по-сериозни горски пътеки. Като алтернатива на това добавяне на маршрут, може да се използва Komoot Route Planner. Тази опция ни дава повече свобода. Информацията за картата и настройките по планирането са доста по-обширни и гъвкави. Ако искаме да използваме метода на вкарване на карти през Komoot, то трябва първа да свържем профилът си там с този в eBike Flow. Възможно е и добавяне на маршрути през добре познатата на всички Strava.

KioX Navigation
Понякога опростеният дизайн е по-полезен. Но не винаги.

Като част от софтуерния ъпдейт Bosch са добавили допълнителни показатели, които можем да следим по време на каране и да анализираме след това. Досега видими бяха показателите за каданс, мощност и изразходени калории. Вече този списък е увеличен с още три показателя, по които можем да определим степента на натоварване, която сме изпитали. Това са надморската височина, най-високата точка, която сме стигнали и натрупаната положителна денивелация. Тези, които обичат да гледат повече показатели, все още ще могат да виждат средния каданс и като цяло натоварването си. Дисплеят може по всяко време да каже дали се справяме по-добре от предния път.

Друга новост при KioX 300 е, че дисплеят ще ни съветва кога да сменим предавката. Също както при колите. Подобен е и принципът на работа. На екрана ще се появява малък надпис, който да ни съветва дали да превключим на по-лека, или по-тежка предавка. Тази функция има за цел да повиши ефективността при колоезденето и по този начин да пести батерия и да се удължи преходът. Препоръката за смяна на предавката е базирана на кадансът, с който караме. Ако пък някой не е фен на тази опция, съвсем лесно може да я деактивира от настройките.

В допълнение на новините за увеличените функции на KioX 300, от Bosch малко или много обявиха и края на COBI.Bike. Компанията вече премахна ретрофита за тази опция. Поддръжката на приложението COBI.Bike също бе спряна в края на ноември. Но пък вече има нов подобен продукт на пазара. Това е съвместимия със Smart системата на Bosch SmartphoneGrip. Тези, които си купят, или притежават електрическо колело с по-старата генерация двигатели, ще трябва да се примири, че няма да може да кара със закачен смартфон на кокпита.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

елекрическо колело Yamaha
електрическо колело Haibike
електровелосипед Giant