Електрическо колело, електрически велосипед, ел. велосипеди, ел. колела, Vello Bike, транспортно средство, самозареждащо, леко

Нова европейска норма прави батерията на електрическия велосипед  още по-сигурна

Отдавна искан, накрая е тук: Европейски единен стандарт за безопасност за литиево-йонните батерии за така наречените „Леки електрически превозни средства“. В средата на Ноември 2016, публикуваната европейска норма EN 50604-1:2016 трябва да повиши сигурността на електрическото колело и другите леки електрически превозни средства и да направи боравенето с тях по-безопасно. До Януари 2017 правилото трябва да се превърне в DIN –норма.

Асоциациите са направили много за европейската норма за електрическата батерия

Централният съюз по електротехника и електронна индустрия, сдружението на велосипедната индустрия и организацията за безопасност на електрическите батерии BATSO са се борили отдавна за този единен стандарт. „Тези батерии са високотехнологични силови модули, които в малко пространство съхраняват много енергия. Стотиците хиляди собственици на електрически колела трябва да могат да разчитат на безопасността на своите батерии.“- изискват асоциациите на обща пресконференция.

Защита на батериите от презареждане

Батериите ще бъдат осигурени надеждно не само от презареждане или от дълбоко разреждане, но и защитени срещу късо съединение, екстремни температури и вибрации. Затова трябва зарядното устройство и кутията на батерията да са напаснати така, че само предвидената батерия да може да бъде заредена компонентите да могат да се разпознават. Чрез механични, електрически или електронни мерки, това със сигурност е технически възможно.

Biomega, електрическо колело, велосипед, велопътешествие, алтернативен транспорт

За сигурно прекъсване на връзката на електрическо колело с променливотоковата мрежа или с друг непредвиден електрически източник, трябва електрическите контакти на щепсела да са специално проектирани.

Ясно техническо описание за батериите на електрическите велосипеди

„Като се има предвид бумът в електрически велосипеди, нужно е ясно техническо описание за потребители, търговци и производители ", казва Зигфрид Нойбергер, изпълнителен директор на Асоциацията на велосипедната промишленост. „Електровелосипедите и техните компоненти трябва да бъдат произвеждани по единен качествен стандарт, за да се постигне възможно най-голяма безопасност“ допълва изпълнителния директор на търговската асоциация на батериите ZVEI Отмар Фрей.

Председателят на организацията BATSO/ по безопасност на батериите/ Стефан Шойер, който е разработвал техническита документация заявява: „ За разлика от електрически задвижваните автомобили, батериите на електрическите велосипеди са отстрани и външно достъпни. Затова следва да има особени изисквания за безопасност, които по-добре да пазят потребителите“. Новият EN 50604-1 поставя този критерий.