Specialized обират суперлативите с ъпдейта на топ електрическия си модел Turbo Levo

Всички, които с нетърпение са очаквали новини за електрическите велосипеди на Specialized за следващата година, вече могат да си отдъхнат. На пазара са новите версии на Turbo Levo. Поглед в ценовата листа първоначално може леко да ни вцепени, защото най-скъпият модел е възможно да се закупи срещу пет-цифрена сума в Евро. Но няма страшно. При покупка на по-евтините версии, отново получавате топ окомплектовка, без да е нужно следващите месеци да живеете на хляб и вода. 

Specialized Turbo Levo 2019
Specialized Turbo Levo 2019

С какво се отличава Specialized Turbo Levo 2019? Първото, което се забелязва, че вече рамката на велосипеда е карбонова S-works. Благодарение само на нея, колелото олеква с цели 800 гр.

Новият мотор Brose S Mag сваля допълнителни 400 гр. от масата на цялостната система. Корпусът му е изработен от магнезий, което значи, че е по-лек и по-здрав от алуминиевата версия. Благодарение на компактните си размери, той се вписва напълно естествено в цялостната визия. Макар, че моторът е с 15 % по-малък от предходния модел, максималният му въртящ момент си е все така висок – 90 Nm, a максималната му мощност е 560 W. Вградените сензори за скорост и за прилаганото от водача усилие, спомагат за изчисляването на изходящата мощ на мотора. Така колоездачът получава достатъчно помощ, дори и при нисък каданс.

Топ версията на Specialized Levo 2019 разполага с батерия 700 Wh - за по-дълги преходи. По-евтините модели получават стандартната 500 Wh батерия, която в последствие, по желание на собственика, може да се замени с по-голямата. Тя е с нова форма, и затова не е съвместима с моделите от предходните години. Има и една особеност, която трябва да се има предвид. За да се извади батерията, която влиза в рамката през отвор в най-ниската част на долната тръба, велосипеда трябва да се обърне с гумите нагоре. Възможно е и зареждане без демонтиране.

“Мозъкът” на системата се нарича Turbo Connect Unit. Устройството се намира на горната тръба на рамката и дава информация за новото на заряд на батерията, режим на мотора, както и дали системата е активна. Същият модул е съвместим с Ant+ устройства, но има и възможност за Bluetooth връзка между него и смартфон, или с други подходящи аксесоари.

Стандартно, всички модели излизат от фабриката с 29-цолови гуми, но при желание, те лесно могат да бъдат заменени с 27.5“. Из между всички вариации, дамски и мъжки модели, както и техните цени, ще ви споменем три. Цената на най-евтината версия на Specialized Turbo Levo 2019 e 2499 €. Тя е с твърда рамка и ход на вилката 120 мм. Версия с двойно окачване и някои добавени екстри струва около 6799 €. Ако искате да притежавате флагмана с рамка от карбонови нишки, ще трябва да се бръкнете с 10999 €.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело
електричеко колело Giant
електрически колела