Shimano пуснаха нов фърмуеър за шосейните електрически велосипеди

Новия фърмуеър на Shimano позволява комбиниране на шосейни Di2 компоненти със Shimano Steps системите за електрическо подпомагане. Това разширява възможностите за комбинации от страна на производителите, като ще бъде възможно тази съвместимост да се използва при шосейни, туристически, циклокрос или дори градски електрически модели. Компаниите ще имат и по-голяма свобода, за да създават различни модели колелета с обширни характеристики.

Най-голямото предимство от подобна връзка между трансмисията и двигателя е това, че водача няма да се налага да вдига ръцете си от кормилото, за да сменя режимите на подпомагане. Това означава, ще той ще има пълен контрол над колелото през цялото време. Предимството е още по-големо при gravel или циклокрос моделите, където неравния терен, заради миг невнимание, може да изхвърли водача и велосипеда извън пътя. След тази новост колоездачните с типични шосейни кормила няма да има нужда да поставят присъщи за планинските велосипеди контролери, които управляват електрическия двигател. Така и визията ще бъде по-изчистена. Тази технологична новост е постигната благодарение на новия E-TUBE фърмуеър, който прави връзката между Di2 системата за електронно превключване на предавките и двигателя на Shimano. Фърмуеъра, който прави тази връзка е наличен от днес – 8-ми април. Питър Винсънт, мениджърът на Shimano Steps казва: „С бързото нарастване на популярността на планинските електрически велосипеди, както и на градските и трекинг моделите, следващата логична стъпка е да се развие и шосейния сегмент. Хората започнаха все повече да се интересуват за електрическите велосипеди с по-състезателна и аеродинамична позиция на водача – тези за циклокрос и шосе.“

Обявената от японската компания новост ще бъде съвместима с моторите Shimano Steps E8000, E7000, E6100 и E5000 при моделите с интегрирана в долната тръба на рамката батерия и разполагащи с дисплелите Е6100, или E7000. Командите Ultegra Di2, в комбинация с двигател Shimano Steps са възможни, ако колелото е с някой от следните дерайльори: Ultegra (RD-R8050), Ultegra RX (RD-RX805). Възможна е комбинация дори с планинските дерайльори XT (RD-M8050) и XTR (RD-M9050). Настройката на превключване се прави чрез приложението E-TUBE. Към настоящия момент, новия сфотуеър не може да се комбинира със STI командите на трансмисиите Shimano Dura-Ace Di2. Тези, които предпочетат да използват механичното превключване на предавките на своите електрически колелета с двигатели Shimano Steps също ще имат възможност да карат с шосейни кормила, защото третият бутон на дисплея също може да се използва за смяна на режима на подпомагане.

Новия фърмуеър на Shimano е само част от обявените през последните дни новости за електрически велосипеди. Една от тях са новите курбели, които ще са специализирани за е-байкове, защото ще са с дължина на рамото 160 мм. Целта е ясна – постигане на по-голямо разстояние от земята и много по-малък шанс за удар в камък, или неравност. Освен това, инженерите на компанията са преценили, че са по-подходящи за колоездачи с нисък ръст. Те ще бъдат пуснати на пазара през април. Месец по-късно ще бъдат факт плочи за курбели за планинско колоездене с 34, 36 и 38 зъба, както и плоча специално за електрически трекинг модели с 42 зъба. Новото компактно зарядно Shimano Steps, с неговите 4 ампера ще зарежда батерията двойно по-бързо. То ще бъде и с IPX5 – висока степен на прахо и водо устойчивост. С неговите малки размери и ниско тегло, може да бъде носено в раницата, за да си заредите батерията докато пиете горещо кафе, или пък студена биричка.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело
електричеко колело Giant
електрически колела