Fazua Ride 60 показва и e-MTB качества за първи път в Haibike Lyke

Haibike 2023 Lyke

Седем месеца изминаха откакто Fazua представиха своя втори двигател за електрически велосипеди Ride 60. На премиерата през април видяхме модели на Riese&Müller и Canyon оборудвани с него. На Евробайк 2022 отново го видяхме в модели, предвидени за градския трафик. Но Fazua Ride 60 има по-голям потенциал. Haibike доказват този потенциал, поставяйки двигателя за първи път в планински електртовелосипед, наречен Lyke.

Някои може би останаха изненадани от тази новина. Досега моделите на Haibike прокламираха посланието „ние предлагаме безгранична мощ“. Това беше комбинирано с масивна рамка и искрящи цветове. С Lyke производителят не прави обратен завой. Той по-скоро навлиза непознати досега води и допълнително разширява и без това голямото си портфолио.

Haibike Lyke
Haibike Lyke за сезон 2023

Според различни източници, Haibike имат намерение да продължат с интегрирането на Fazua Ride 60 и да развият този нов за тях сегмент. А сегментът е насочен за хората, които имат амбиции за по-спортно колоездене. За хора, които все още карат конвенционален велосипед и понякога се замислят за електрически, но все още са на кантар дали да си го купят. Дали защото е-байковете изглеждат прекалено масивни, дали защото не искат да карат 25-килограмов велосипед. Или най-вече от страх да не се окажат по средата на пътя с изтощена батерия.

С Lyke от Haibike играят своята забавна игра. И то под „игра“ разбираме удоволствието от карането. А причината за забавата е лек, маневрен трейл велосипед, който ни предоставя предимствата на електрическото подпомагане, в точно определените моменти, когато се нуждаем най-много от него. Преди и след подпомагането, усещането е като от „био“ велосипед. Haibike са създали карбонова рамка и са добавили окачване с ход 140 мм отпред и отзад. Към тях са сложили и 29-цолови гуми. Седалковата тръба е с ъгъл 77.3 градуса, а челния ъгъл е 65 градуса, които осигуряват приличен комфорт и при спускане и при изкачване.

Haibike са помислили и за удобството на колоездача, правейки зареждането на батерията по-лесно. Не е задължително да осигуряваме достъп до контакт на целия велосипед. Ако нямаме такава възможност, то батерията може да се свали лесно и да се зареди отделно. Да, тази опция добавя малко грамове към общото тегло, но все пак удобството е най-важно.

Haibike 2023
Батерията се маха след развиването на няколко ботчета.

Точно до средното движения ще намерим отвор, от където да извадим батерията. Как се случва това със средно поставен двигател? Ами лесно, когато това е моторът Fazua Ride 60 и неговата специална форма. А Haibike са се възползвали максимално от нея. Просто са го завъртели в необичайна позиция. Но, ако погледнем назад, ще видим, че това са го правили и с други предходни двигатели. Но чак толкова не са го завъртали. Моторът "гледа" към седалковата тръба. Това освобождава допълнително пространство за батерията. А ниската ѝ позиция, заедно с тази на двигателя, правят велосипеда още по-стабилен. А и доста маневрен. Защитната плоча под средното движение реално защитава отворът на батерията, а не толкова мотора. Но пък той е почти скрит в рамката.

                                      И отдясно...                                                 и отляво двигателят Fazua Ride 60 e почти незабележим

Оборудването на трите варианта – Lyke SE, Lyke 11 и Lyke 10 е от най-висок клас. При топ версията окачването е на Fox, с Kashima покритие. Това със сигурност е и една от причините цената му да е 19999 лв. Спирачките и трансмисията са XTR – най-доброто от Shimano. Каплите са с карбонови шини, а черешката на тортата е амортисьорното седалково колче Fox Transfer Factory.

Висококачествени дискови спирачки               Буксата за зареждане                       Защитният капак защитава рамката

Тези, които си го купят, ще получат истинско удоволствие от карането по пътеките. Максималният въртящ момент е 60 Nm, а режимите на подпомагане са три. Ако пожелаем, можем да го караме и в изключен режим. Тогава ще разчитаме само на мускулите и белите си дробове. А усещането ще е като при обикновен велосипед.

По време на тестовото ни каране бяхме приятно изненадани колко добре работи минималистичния двигател Fazua Ride 60. Контролерът му на кормилото също е почти незабележим. Правилно е наречен интуитивен. Натискаме бутонът нагоре и превключва на по-висока степен на подпомагане. Натискаме надолу и смъкваме степента на помагане. След сериозно изкачване успяхме да свалим само една чертичка от батерията. Просто това е икономичен мотор. Батерията с капацитет 430 Wh би трябвало да е достатъчна за ежедневието. Който обича да играе на сигурно, може да си добави и допълнителна батерия с още 210 Wh. Както при повечето останали производители, и тук тя се поставя на мястото на бутилката за вода.

И за финал обичайните технически данни на споменатите три версии на Haibike Lyke 2023:

· Варианти: Lyke SE, Lyke 11, Lyke 10

· Двигател: Fazua Ride 60

· Батерия: Fazua Energy 430

· Контролери: Fazua LED Hub и Fazua Ring Control

· Окачване: Fox 36 Float Factory Air, Fox 36 Float Performance Air

· Спирачки: Shimano XTR M9120, Shimano XT M8120, Shimano Deore M6120

· Трансмисия: Shimano Deore XTR, XT, SLX

· Максимална маса: 120 кг

· Цена: от 12999 лв


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

двигател TQ
електрическо колело Bergamont
електровелосипед Giant