Bosch eBike Systems – 10 години в бранша на електрическите велосипеди

10 years Bosch eBike Systems

Дори самата компания са изненадани от постигнатия успех. „Преди десет години, неколцина човека започнахме да вярваме в идеята за електрически колелета. Бяхме ентусиазирани и го усещахме като личен дълг. И въпреки това, никой от нас не очакваше точно тази успешна история, която създаваме в момента.“, казва Клаус Флийшер – директор и акционер в Bosch eBike Systems. През 2009-та година, точно преди 10 лета, Bosch навлязоха в сегмента на така наречената „електромобилност“. Ентусиазираният екип изобщо не подозираха какво ще им коства, но разчитаха на енергията у тях, както и на безусловната подкрепа от компанията-майка, която с готовност даде начален тласък на отрочето Bosch eBike Systems. В пика на финансовата криза, двама инженери от Bosch отварят вратите на новия подраздел на немския гигант. Година по-рано – през 2008-ма те вече са готови с дизайна на първия прототип на електрически велосипед. Същите двама човека работят за компанията и до ден днешен. Архитектурата на електромотора на прототипа си остава непокътната и при настоящите модели. В големия триъгълник на рамката е поставена електрониката, която управлява мотора. За пръв път е поставен сензор за въртящия момент, чиято електроника се намира между тръбите багажника. Както виждате на снимките отдолу, батерията все още липсва.

Bosch Prototype 1
Bosch Prototype 1

След десетилетие трудолюбие и постоянство, от Bosch има много с каквото да се похвалят: разделът за електрически велосипеди е един от водещите на световния пазар. Партньор е на над 70 производители на колелета. Знаейки, че интересът към е-байковете няма да намалее близките години, и отчитайки факта, че мобилността завладява всички възрастови групи, Bosch eBike Systems предприеха стъпка напред и през 2020-та година ще стартират свой собствен бизнес. Желанието им е да се концентрират специално върху велосипедната индустрия. Точно с такава стъпка започна всичко през 2009-та година. От тогава насам станахме свидетели на високотехнологични батерии и мотори, безжични технологии, специализирани сензори и електроника. На долната снимка вече виждаме Cannondale Bad Boy, изработен за американската компания по случай специално събитие. Системата вече е еднородна и се състои от двигател, батерия и дисплей. Моторът си има специално място в рамката, батерията се намира точно над него, прикрепена към седалковата тръба.

Bosch Protoype 2
Cannondale Bad Boy

Какво предстои оттук натам? С напредването на технологиите, от 2009-та година насам, подразделът на Bosch разработи свои собствени сложни системни решения, чрез които всички компоненти са добре координирани. Всички вече са чували за системите Active Line, Performance Line и Performance Line CX. През 2014-та година беше пуснат Nyon – първият компютър за електрически велосипед, който имаше всичко в себе си. Той е навигация, персонален треньор, показва всички важни функции и статистики за електрическата система. С разработването на COBI.Bike продуктовото портфолио на компанията достигна и до приложенията за смартфони. Батерията PowerTube 500 позволи на фирмите производители на колелета да изработят рамки, в които е трудно да си представим, че има батерия. Другият крайпътен камък на компанията през 2018-та година беше и ABS системата, която започна да се предлага серийно при някои градски модели от тази година. Тя направи електрическите колелета още по-сигурни. Тази кратка ретроспекция може да не ни дава конкретен отговори на въпроса „какво предстои“, но компанията започна лека полека да дърпа завесата и скоро ще има за какво да ви пишем.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

електрическо колело
електричеко колело Giant
електрически колела