Новият Giant Explore E+ контролира пътешествията по-добре

Scott racing

Моделната серия за 2023-та година носи слогана „Trekking goes Adventure”. Иначе казано „Разходката се превръща в приключение“. Това поражда няколко въпроса. Досега терекинга не беше ли приключение? Новите модели Explore E+ трекинг колела ли ще са или приключенски? Защо изведнъж трекинг колоезденето стана приключенско? Нека видим дали ще намерим отговорите на тези въпроси.

От Giant ще ни съдействат в търсенето на отговорите. В прес съобщението си те разкриват как разбират слогана. „Чрез фундаментални настройки по рамката и инсталираните компоненти, ние не само повишаваме удоволствието от карането, но и разширяваме възможностите на велосипеда. Също така подобряваме сигурността, за моментите извън асфалта“, обяснява Alexander Gebert, ръководител на продуктовия департамент на Giant Germany. Да разбираме, че нещо се е случило, основно около геометрията и електрическата система при новите модели. С тях е подобрено представянето по прашните пътеки.

Giant Explore E+ 2023
Giant Explore E+, модели 2023

Поглед над техническите данни потвърждава това. Giant са пипнали леко някои градуси по геометрията, в следствие на което позицията на колоездача е по-изправена, спрямо предшествениците. Кормилото, с по-голям офсет и извивка назад, е монтирано към по-изправена лапа. В допълнение на това горната тръба е с няколко милиметра по-къса. Предницата не велосипеда е по-компактна и всичко изглежда по-прибрано. Това позволява по-добър поглед над терена пред нас, както и по-добър цялостен контрол над колелото. В допълнение към променената геометрия, гумите вече са по-широки – 57 мм. Виждаме и амортисьорна вилка с ход 20 мм. Като цяло, това дава на Explore E+ съвсем нов характер. Той е по-добре подготвен за момента, в който ще напуснем асфалта и потърсим горско приключение.

При двигателя също има промяна. Добавен е още малко въртящ момент, а при моделите, които съдържат в името си „Pro” ще видим и по-голяма батерия. Explore E+ Pro 0 и Explore E+ Pro 1 са с двигател SyncDrive Pro 2, който претърпя лек тунинг миналата година. Explore E+ 1 и Explore E+ 2 са с двигател SyncDrive Sport2. Като представяне и двата мотора си приличат. Разликата в нютоните между двата е 10, в полза на SyncDrive Pro2, който е с максимален въртящ момент 85 Nm. На двата максималният процент на подпомагане е 400%. Разликата в теглото между моторите е 100 гр. Можем да използваме приложението RideControl, за да настроим нивата на подпомагане и други характеристики, според нуждите ни.

Pro моделите са оборудвани с двигател SyncDrivePro2     Контролът на кормилото е чрез RideDash Evo

Споменахме по-големия капацитет на батерията. Но той е само при двата топ модела. Както при новия Stormguard E+, и тук Giant използват нова клетъчна технология за батериите си. EnergyPak Smart 800 е разработена съвместно с Panasonic и за нея се използват клетките 22700. С добавяне на допълнителна батерия, можем да повишим капацитета до 1050 Wh. При оптимални условия преход от 200 км е напълно достижим. Е, с Explore E+ 1 и Explore E+ 2 няма да бъде толкова голям прехода. Не и с едно зареждане. Двата по-евтини модела ще разполагат с батерия EnergyPak Smart 625. Но и към нея може да се добави допълнителната батерия EnergyPak Plus.

Допълнителна батерия с капацитет 250 Wh
Допълнителна батерия с капацитет 250 Wh

За поредна година Giant остават верни на дерайльорната скоростна система. Но пък забелязваме, че вече използват трансмисия с една плоча отпред. Това е тенденцията и при останалите производители, които правят подобни модели. За скоростите се използват компоненти с новата LinkGlide технология на Shimano. Тя е създадена за по-големи натоварвания. Затова е и по-тежка спрямо трансмисиите с абревиатура „HG”. За съжаление, ако сме си избрали най-евтината версия Explore E+ 2, при нея няма да можем да се насладим на LinkGlide трансмисията. Моделът идва с трансмисия Shimano Alivio с 9-скоростна касета с по-малък обхват от останалите модели.

giant trekking e-bike
Курбели с една плоча и нов дизайн.

Опитът ни до момента ни е довел до мнението, че не е задължително карането ни да е целодневно и много километри, за да го определим като „приключенско“. Ежедневието също има много какво да ни предложи. Затова велосипедите имат и доста практични компоненти, като калници, светлини, багажник и степенка. Багажникът е съвместим с аксесоари със системата MIK HD, които се захващат за него само с един клик. Подходящ е и за поставяне на детско столче, а максималната товароносимост на багажника е 27 кг. Ако имате повече от едно дете, ще се наложи да използвате ремарке, за което има специален отвор за монтаж при задния дропаут.

                                Багажник MIK HD                                                      Отвор за монтиране на вело ремарке.

Моделите могат да бъдат поръчани с три вида рамки – дамска, мъжка и lowstep рамка – със силно снижена горна тръба. Размерите според вида рамка варират от S до XL.


ПРЕПОРЪЧВАМЕ ВИ ОЩЕ:

елекрическо колело Scott
главина enviolo
Bosch eBike flow