Списанието “Bicycle News”, в своя последен брой направи тест и анализира представянето на 10 електрически велосипеда. Включително и Giant Dirt-E + 1 Pro, който събра най-много от овациите на журито. Електрическите колелета на Pro сериите на тайванския гигант, вело производител, са едни от най-високо оценените изобщо, при най-различни тестове и ревюта. “Pro” в наименованието на модела означава, че байкът е с по-спортна геометрия, разполага с най-мощния Giant Sync Drive Pro електромотор и най-голямата батерия. Изключително добро впечатление на журито, тестващи модели с твърди рамки, направи геометрията на Dirt-E + 1 Pro, която е подходяща дори и за по-продължителни преходи.
Късата лапа и широкото 780 мм кормило, се справиха перфектно в теста за контрол върху велосипеда, благодарение на доста директното управление с тези компоненти. Дългият чейнстей и ниската предница са от много голяма полза за доброто представяне на този модел при стръмните изкачвания. Широките 2.6 инча гуми имат основен принос за стабилното поведение на Giant Dirt-E + 1 Pro. Доста позитиви събра и външния му вид. Рамката и вилката RockShox, с ход 120 мм, освен че се допълват идеално, работят прецизно и чувствително на груб терен. Спусканията с този велосипед създават едно приятно и гладко усещане. Подкрепата на двигателя и дистанционното управление на кормилото допълват цялата му прелест.

Ето и кои други модели бяха включени в теста, заедно с Giant Dirt-E + 1 Pro:
· Focus Bold2 Plus Pro
· Specialized Turbo Levo FSR
· KTM Macina Lycan 273
· Haibike Sduro Full Seven LT 6.0
· Hercules 8K Pro
· Univega Renegade BS 4.0 Plus
· Simplon Steamer Alu
· Moustache Samedi 27 Race 8
· BH Bikes Atom X 27.5 Plus Pro
Победител при твърдаците е Giant Dirt-E + 1 Pro, a при колелетата с двойно окачване, най-добри резултати даде Moustache Samedi 27 Race 8.
Списанието "Bicycle News", заедно с друго издание – „World of MTB”, имат специално заделено място, с публикации и анализи относно електрическите велосипеди. Много често в тези раздели се публикуват резултати от най-различни тестове, правени с всякакви модели байкове. За 2018-та година са проведени повече изпитания от всяка една от предходните до сега. Най-големия прогрес, който според издателите, е постигнат, е с интегрирането на системите. Бъдещите купувачи искат външния вид и функционалността да бъдат в унисон. Важно е батерията да може да се премахва лесно и без усилия от рамката, особено при акумулаторите вградени прецизно и незабележимо в тръбите. Възможността да се зареждат извън велосипеда също е с голям приоритет.